Timp de citit : 3 minute

coffee-cup-mug-desk

coffee-cup-mug-desk-1

 

Tu cum te organizezi ca să facei ceea ce îți propui?
M-am gândit la întrebarea prietenei mele și am încercat să analizez ce funcționează la mine.
Și e asa:

– în primul rând mi-am dat seama de resursele de care dispun într-o după-amiază obișnuită după job: cât timp și câtă energie am
de exemplu: pot să gătesc si apoi să fac ceva mai puțin solicitant pe lângă SAU
mă pot vedea cu cineva și să fac ceva mai puțin solicitant pe lângă SAU
cos, croiesc ceva și apoi să fac ceva mai puțin solicitant pe lângă
–> ideea e să îți dai seama ce tipuri de activități te consumă mai mult decât altele. Pentru mine, sunt conștientă că e prea mult ca în aceeași seară să gătesc și să lucrez la un proiect de cusut atât cât îmi doresc.
Așadar aleg pentru o seară după servici o activitate mai solicitantă și câteva mai puțin solicitante.

– îmi planific instant când îmi aduc aminte ceva, în calendar (folosesc google calendar – aplicație mobile), cu tot cu ora la care să fac ceea ce îmi propun
* în calendar am setat de Luni până Vineri timpul pe care îl dedic job-ului, timpul pe care îl dedic dimensiunii spirituale (să citesc biblia, să studiez etc.) și partea de sport. Acestea sunt prioritățile mele chiar acum și vreau să nu uit, și să nu planific ceva “peste” ele
* mă ajută deoarece văd clar când sunt liberă și când nu, și nu îmi permit să planific în aceeași seară ceea ce e imposibil de realizat
* pun cele mai mărunte chestii de făcut, nu minimizez timpul pe care trebuie sa îl dedic
* atunci când apare o oportunitate de activitate, mă uit în calendar și văd rapid daca pot sau nu
* pentru că totul este acolo (chiar și reminders când trebuie să dau citirea la apă, gaz) mintea mi-e mai liniștită și mă focusez strict pe ce trebuie să fac AZI
* în felul acesta scap de amânare

– și al treilea lucru pe care l-am observat, este că devin creativă când am multe de făcut
de exemplu săptămâna asta: mi-am pus alarma la 6:30 AM și la ora 7:00 croiam o fustă, am dedicat 15 min, dar a fost foarte eficientă și câștigată. În mod uimitor aveam chef și energie la acea oră!
SAU, nu aveam timp să pun la congelat sau să gătesc spanacul primit de acasă, așa că, în timp ce mă pregăteam de job l-am pus la fiert (3 min) iar seara, înainte de a ieși în oraș, l-am tocat rapid (alte 3 min) și pus la congelator. Cu pași mici și treabă puțină DAR valorific orice moment prielnic.
Dacă întrebați despre gătit (e una din activitățile care cere timp) aleg să nu gătesc toate mesele, fac rețete rapide și cu un număr redus de pași 🙂 și cumpărături anticipat.

De asemenea mă ajută mașina și faptul că locuiesc relativ aproape de tot ceea ce mă interesează.

Iar un alt principiu de-al meu este că, dacă se întâmplă să ajung la limita resurselor și să simt că nu mai pot, anulez planurile dintr-o seară sau doua și stau, fac doar ceea ce am chef atunci (de obicei citesc, mă îngrijesc sau ceva cu adevrărat relaxant). Dacă mă țin de acest principiu, și mă odihnesc imediat ce sesizez epuizarea, sunt rare cazurile în care se întâmplă.

Sper că ideile mele vă vor fi de folos, dar vă încurajez să descoperi propriile idei care vă ajută!

Sursa foto aici și aici.

anascrie-blog-personal

Lasă un comentariu