Timp de citit : 4 minute

14917146_802993599840678_403520470119250699_o

Săptămâna trecută am participat la Workshop-ul organizat de cei de la SMARTERS despre Social Media Marketing, în special Facebook Marketing.

Evenimentul a avut loc la INCUBOXX, așadar, am avut ocazia să văd noul incubator de afaceri din Timișoara, chiar am avut și o pățanie! M-am bucurat că ajung la timp și nu întârzii, ceea ce a fost o minune ținând cont de traficul din acea zi, dar m-am blocat în ușa glisantă rotativă de la intrare, și până la urmă am reușit să întârzii, dar cu multă bună dispoziție și puțină enervare!!

Iar despre mood-ul cu care am plecat de la workshop, pot spune că a fost unul plin de inspirație și idei! De aceea am dorit să scriu pe blog, ca să te îmbogățesc și pe tine!

14939392_802993359840702_7164963353257286177_o

În primul rând am aflat că sunt două abordări pe care le poți avea în ceea ce privește facebook marketing, poți opta pentru partea organică de promovare, sau pentru partea plătită (nu știam că partea fără vreun cost se numește organică). Dar am început să pricep mai bine cu ce se mănâncă publicitatea plătită pe facebook!

Este important să cunoști cum poți folosi facebook în promovare și cum nu, ce anume funcționează și ce nu! De exemplu, trebuie să înțelegem diferența dintre Google Adwords și facebook. Pe google aterizează omul care știe ce caută, are un scop clar, și este aproape de etapa de cumpărare, în schimb facebook-ul nu e așa folosit ca unealtă directă și primă de cumpărare. Pe facebook omul caută pentru informare, e expus la informație, află despre tine. Pe facebook tu spui nevoia clientului, și îl expui la ea, pe google clientul își cunoaște nevoia. De asemenea, pentru a afla ce funcționează sau nu pe nișa ta, trebuie să testezi, experimentează!

Facebook nu rezolvă toate problemele. 

Facebook nu răspunde la toate întrebările. Combină unelte și metode!

Facbook e ca dating-ul! Facebook ajută la a curta clientul, la a te prezenta, a te face cunoscut.

Nu uita de “pâlnia” utilizatorului, despre care am mai scris, cunoscută în marketing ca procesul sau etapele pe care le parcurge o persoană în a-ți deveni client. Mai întâi trebuie să te cunoască, să afle de tine, apoi să îi stârnești interesul, să îi răspunzi la întrebări, să îi arăți ce anume îi oferi, ce garanții îi dai, apoi el va cumpăra. Iar dacă îi vei oferi un produs și servicii superioare, te va recomanda și va deveni un client loial.

Greșeli des întâlnite în ceea ce privește promovarea pe facebook

  • nu ai obiective
  • limbajul mult prea tehnic sau “de lemn”
  • facebook nu e doar comunicare, trebuie să și faci ceva substanțial ca să ai ce comunica; nu uita conținutul bun!

Alte idei:

  • Conținutul video merge foarte bine, încearcă!
  • Nu folosi doar text, nu merge; folosește imagine și/sau video. De asemenea pune o descriere de calitate a link-urilor, nu le lăsa așa, în aer.
  • Folosește-te de contextul cultural, de ce se întâmplă în timp real acolo unde ești, poți deveni viral foarte ușor în acest mod, dacă ești pe fază.
  • La partea de promovare organică, dacă te vei baza doar pe asta, va trebui multă muncă!
  • Momentan prețurile de promovare sunt destul de mici, dar se preconizează că vor crește.
  • Dacă optezi pentru promovare plătită, alege foarte specific grupul țintă. Cu cât ești mai specific, cu atât mai bine!
  • Urmărește cum se promovează brandurile tale preferate, ce strategii folosesc, cum transmit viziunea lor. Învață de la ei, dar nu copia!

Cel mai bun mod de a afla răspunsurile potrivite pentru tine – pune-ți întrebări:

  • Ce conținut ofer utilizatorilor?
  • Ce anume vreau să transmit prin brandul/ produsul meu?
  • Cât de des vreau să interacționez cu utilizatorii?
  • Cum îi pot face să răspundă? Să dea share?
  • Cum îmi pot crește vizibilitatea?
  • Ce obiective pot pune pe hârtie?
  • Ce rol poate juca facebook în strategia mea de marketing?
  • Ce fel de exprimare folosesc atunci când mă exprim pe facebook?
  • Folosesc doar text, sau și imagini, video?
  • Cum pot capta atenția celor care îmi văd postările?
  • Ce personalitate și valori ale brandului meu vreau să transmit?
  • Cum pot fi creativ(ă) cu modul în care mă prezint?

Nu uita – ca să ai rezultate, trebuie să depui efort! Dar merită atunci când faci asta cu pasiune!

Mulțumesc SMARTERS și Toma Grozăvescu pentru workshop și informațiile pe care le-am primit!

anascrie-blog-personal

Lasă un comentariu