Timp de citit : 3 minute

dscn1533

Vara aceasta am avut oportunitatea de a participa la un eventiment cu această temă, la Hotel Lido, organizat de InfinitCreative.
A fost un eveniment organizat cu scopul de a informa persoanele fizice despre ce înseamnă să fii antreprenor, cu ce anume te vei confrunta și a-ți da imaginea de ansamblu a cum decurg lucrurile de la idee la practică.

Pe site-ul infinitcreative găsiți prezentarea evenimentului, aici. Florentin Csergezan, business coach la InfinitCreative a fost speakerul serii.

dscn1537

În continuare vă spun ideile cu care eu am rămas, care mi-au dat de gândit și la care m-am oprit. Sunt lucruri pe care, cei care ne gândim la antreprenoriat, trebuie să le luăm în calcul.

– lipsa încrederii în forțele proprii va fi cu siguranță un blocaj, la fel ca un mindset negativ. Așa că înarmează-te cu multă încredere în tine, cu un mindset de curaj și cu multă perseverență.
– cu siguranță vei avea sacrificii de făcut, așteaptă-te la asta, dar nu da înapoi din cauza aceasta
– în drumul spre găsirea ideii de business, gândește-te care e intersecția dintre pasiunile și abilitățile tale
– gândește businessul la o scală mare, nu te cizela când ești la etapa de a visa cum vrei să ajungă ideea
– dar la următorul pas, despică viziunea până ajungi la cel mai mic pas, realizabil ACUM, indiferent de stadiul în care ești, nu te lăsa blocat de idei gen: nu am un buget de investiții, sau nu am o echipă; din locul în care ești, cu siguranță poți face ceva! Deci: adu viziunea la o scală tot mai mică, până la nivelul la care poți investi
– fă-ți o analiză SWOT și ai în minte următoarele întrebări:

  • Cum îmi fructific punctele forte pentru ideea mea de business?
  • Cum îmi reduc punctele slabe?
  • Cum valorific oportunitățile?
  • Cum contracarez amenințările?

– de ce aptitudini mai ai nevoie pentru a-ți pune în practică ideea?
– ai susținerea celor din jur? ai colectat feedback-ul lor?
– nu te grăbi la pasul în care îți creezi identitatea, ci așează lucrurile așa cum trebuie. Identitatea business-ului tău e importantă!
– care sunt valorile cu care operezi? Cu cu fel de valori vrei să fii cunoscut?
– nu uita de cercetarea de piață; caută date relevante pentru tine și ideea ta
– ce competitori ai? cum operează ei?
– ce trenduri există deja pe piață, pe nișa pe care dorești să te axezi?
– ce oportunități ai chiar acum și pe care le poți valorifica?
– cum te educi să observi mereu oportunitățile și să profiți de ele?
– cu ce te diferențiezi de piață? Cum poți lucra la elementul de unicitate? Ce poți face tu diferit de ceilalți?
– fi pregătit cu o prezentare într-un minut a ceea ce oferi și faci, ce valoare aduci – cu siguranță vei fi pun în situația de a explica cuiva rapid ce anume faci, așa că – fii pregătit!
– identifică furnizorii de care vei avea nevoie
– pregătește o strategie de vânzare
– și de asemenea un plan de afacere, care trebuie să aibă: structura corectă, să fie adaptat afacerii tale, acesta se face de la 1 la 3 ani și necesită adaptabilitate

Ce părere aveți?
Sunt multe întrebări, informația a fost multă și la workshop, într-un timp scurt, și nu a fost neapărat intenționat să aducă multe răspunsuri, ci mai degrabă să îți deschidă ochii la multe din aspectele a ceea ce înseamnă antreprenoriat.

anascrie-blog-personal

Lasă un comentariu