Timp de citit : 2 minute

coffee-cup-mug-desk

coffee-cup-mug-desk-1

“Tu cum te organizezi astfel încât să duci la îndeplinire ceea ce îți propui?”

M-am gândit la întrebarea prietenei mele și am încercat să analizez ce funcționează la mine. Așadar:

Principiile după care eu mă ghidez în administrarea timpului ar fi:

  1. Apreciez cât mai realist resursele de care dispun. De exemplu într-o după-amiază obișnuită după job: cât timp și câtă energie am? pot să gătesc si apoi să fac ceva mai puțin solicitant pe lângă SAU
    mă pot vedea cu cineva SAU cos, croiesc ceva ?
    * ideea e să îți dai seama ce tipuri de activități te consumă mai mult decât altele. De exemplu pentru mine e prea mult ca în aceeași seară să gătesc și să lucrez la un proiect de cusut atât cât îmi doresc.
    Așadar aleg ce fac după servici ținând cont de asta.
  2. Când îmi aduc aminte că vreau să fac ceva anume – îmi planific instant în calendar primul pas concret pe care îl pot face (folosesc google calendar – aplicație mobile), cu tot cu ora la care să fac ceea ce îmi propun.
    * mă ajută obiceiul acesta pentru că văd clar (uitându-mă la calendar) când sunt liberă și când nu, așa că nu îmi permit să planific în aceeași seară lucruri imposibile de realizat;
    * pun cele mai mărunte chestii de făcut, nu minimizez timpul pe care trebuie sa îl dedic;
    * atunci când apare o oportunitate de activitate, mă uit în calendar și văd rapid daca pot sau nu să spun DA;
    * pentru că totul este acolo (chiar și reminders când trebuie să dau citirea la apă, gaz) mintea mi-e mai liniștită și mă focusez strict pe ce trebuie să fac AZI;
    * în felul acesta scap de amânare;
  3. Fii creativ atunci când ai multe de făcut.
    De exemplu săptămâna asta: mi-am pus alarma la 6:30 AM și la ora 7:00 croiam o fustă, am dedicat 15 min, dar a fost foarte eficientă și câștigată. În mod uimitor aveam chef și energie la acea oră!
    SAU, nu aveam timp să pun la congelat sau să gătesc spanacul primit de acasă, așa că, în timp ce mă pregăteam de job l-am pus la fiert (3 min) iar seara, înainte de a ieși în oraș, l-am tocat rapid (alte 3 min) și pus la congelator. Valorifică orice moment prielnic.
    Dacă întrebi despre gătit (e una dintre activitățile care cere timp) aleg să nu gătesc toate mesele, și să fac rețete rapide, cu un număr redus de pași și cumpărături făcute anticipat.
  4. De asemenea mă ajută mașina și faptul că locuiesc relativ aproape de tot ceea ce mă interesează. Dacă ai posibilitatea de a te muta aproape de servici și locurile în care îți petreci mult timp, chiar merită!
  5. Un alt principiu de-al meu este că, dacă se întâmplă să ajung la limita resurselor și să simt că nu mai pot, anulez planurile dintr-o seară sau doua și mă odihnesc. (De obicei citesc, mă îngrijesc sau ceva cu adevărat relaxant). Dacă mă țin de acest principiu, și mă odihnesc imediat ce sesizez epuizarea, sunt rare cazurile în care se întâmplă.

Tu ce principii de organizare a timpului urmezi?

Sper că ideile mele îți vor fi de folos, dar te încurajez să descoperi propriile idei care te ajută!

Sursa foto aici și aici.

anascrie-blog-personal

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.