Timp de citit : 2 minute

hand-microphone-mic-hold

Poate ai senzația că public speaking nu e pentru tine, tot ce e posibil. Dar ce părere ai despre prezentarea temei de licență sau dizertație? Dacă ai un blog sau lucrezi pe o poziție care presupune să îi conduci pe alții, sau pur și simplu pentru oportunități viitoare, momente în care vei fi rugat să ți un speech, eu cred că aceste idei ajută!

A cunoaște măcar puțin din principiile public speaking-ului te va ajuta cu siguranță

Am extras idei dintr-o carte pe această temă, găsită la Cărturești, se numește Arta de a vorbi în public. Și voi expune ideile pe care eu le-am notat, asupra cărora eu m-am oprit. Articolul meu nu se vrea o expunere detaliată a ceea ce înseamnă a ține un discurs, dar vreau să vă ofer structura pe care eu am găsit-o și care m-a ajutat să câștig o imagine de ansamblu, De aici puteți pleca mai departe în a căuta să înțelegeți mai bine părțile care vă interesează.

dsc_1408

  • Tipuri de discursuri: informative, persuasive, susținute la ocazii speciale, în cadrul grupurilor mici
  • Alege tema, scopul general, apoi scopul specific pe care îl ai pentru mesajul pe care umează să îl oferi
  • Limbajul folosit trebuie să fie mai formal, adaptat mediului, contextului
  • Adaptează-ți vocea și postura, trebuie să fi auzit, și de asemenea trebuie să transmiți și nonverbal ceea ce dorești să atingi prin cuvinte, vrei să fii convingător și să transmiți că ești stăpân pe situație și pe mesaj
  • Dă o structură mesajului pe care dorești să îl transmiți, dacă este haotic, publicul nu va pleca cu mare lucru
  • Fă-ți o strategie – cum vei atinge scopul prin mesaj
  • Onestitate și etică – valori în prezentarea mesajului și a conținutului, nu uita de ele
  • Fi atent la gesturi
  • Oferă contact vizual
  • Transformă emoția din ceva negativ în ceva pozitiv (te vor ajuta gândurile pozitive, pregătirea, experiența, nu te aștepta la perfecțiune, imaginează-ți cum arată în detaliu un discurs de succes, relaxează-ți corpul, pregătește foarte bine introducerea, folosește materiale vizuale auxiliare pentru a devia atenția de la tine)
  • Repetă discursul cu voce tare
  • Introducerea trebuie să capteze, nu uita!
  • Alege o idee centrală
  • Fiecare idee principală trebuie comunicată clar
  • Analizează publicul – pentru a crea o legătură cu ei, pentru a le oferi valoare, pentru eficiență și impact
  • Adaptarea la public înainte și în timpul discursului, este importantă!
  • În etapa de colectare a materialelor: folosește propriile informații și cunoștințe, biblioteca, internetul, metoda interviurilor
  • Argumentarea ideilor este importantă: oferă exemple, statistici; comunică sursa ideilor, vino cu materiale vizuale
  • Introducerea:
    1. Captează atenția -> fă legătura între public și temă, prezintă importanta temei, surprinde-ți ascultătorii, stărnește curiozitatea, adresează întrebări, începe cu un citat, spune o poveste
    2. Precizează tema
    3. Construiește credibilitate
    4. Anticipează cuprinsul
  • Concluzia:
    1. Semnalează finalul
    2. Subliniază ideea centrală
    3. Raportează-te la introducere
    4. Încheie cu un citat sau încheie într-un mod impresionant, nu într-un mod calm; fii creativ, nu lăsa încheierea la voia întâmplării
  • Pregătește-te pentru întrebări și răspunsuri, anticipează întrebările publicului

Cum ți se par ideile? Ce ai adăuga?

Sursa foto aici.

anascrie-blog-personal

1Pingbacks & Trackbacks on Public speaking – transmite mesajul cu impact!

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.