Am fost așa încântată sâmbătă că am petrecut timp la Cărturești, cu cărți valoroase în mâini!
Una dintre ele a fost – The golden rules of blogging – scrisă de Robin Houghton, o carte foooarte organizată, de-ți era mai mare dragul să o răsfoiești și citești.
M-am oprit la capitolele care m-au atras, și la subiectele care m-au interesat, și am colectat multe idei faine, pe care vreau să le share-ui cu voi. Pe măsură ce citiți, țineți minte că prima regulă este că poți ignora orice regulă, în anumite condiții. Nu este o rețetă care merge la oricine, dar e indicat să cunoști regulile bloggingului și să ști când e cazul să le încalci și să procedezi diferit în cazul tău. Așadar:
- scrie pentru cititor, răspunzând la întrebările: care sunt oamenii pe care îi vreau ca cititori? ce le place? la ce dau share? ce vor să afle?
- scrie ca și când ai fi plătit să o faci – cu profesionalism
- keep posts short – under 500 words, eventual împarte-le în mai multe părți, episoade – avem atenție redusă
- scrie despre un subiect specific, nu off topic, ci cu o nișă clară în minte; nu te abate de la scopul blogului prea mult
- încheie cu o întrebare, cu un îndemn, cu ce vrei să facă sau cum vrei să răspundă cititorul când ajunge la finalul articolului tău
- nu fi anonim – un blog obscur, ale cărui surse nu pot fi validate e mai greu să căștige încrederea, creionează o identitate a ta, care să inspire încredere
- fiecare postare trebuie sa aibă cel puțin o poză – imaginea e importantă, dar nu uita că sunt bloguri care au ca focus conținutul de calitate, un design bine pus la punct, fără nici-o imagine, și au succes, depinde care vrei să fie accentul tău
- titlul postărilor este crucial, este primul semnal la care răspund cititorii. Se spune că primele trei cuvinte din titlu, sau ultimele trei, sunt cele care atrag atenția. Așadar, folosește cuvintele în avantajul tău, nu folosi titluri plictisitoare!
- publică-ți postările pe social media; de asemenea, nu toate postările trebuie să fie despre tine, poți oferi cititorului și alt conținut, de exemplu îi poți promova pe alții, le poți arăta ceva inspirațional etc. În felul acesta devii mai puțin obositor cu mesajul pe care îl transmiți continuu despre tine
- comunică pe alte bloguri, răspunde, dar nu doar așa, pentru reclamă. Scrie acolo unde cu adevărat ai ceva de spus
- ai grijă la design – ideal este un design minimalist, simplu, aerisit, unde să folosești conceptul white-space
- nu fura de la alți bloggeri, te poți inspira, poți vedea cum fac alții, dar implementează ceea ce se potrivește viziunii tale, în modul tău unic
- folosește cuvinte-cheie la fiecare postare, gândește-te la SEO, la ce cuvinte folosesc cititorii atunci când caută informația
- evaluează, măsoară – te va ajuta enorm în dezvoltare
- ceilalți bloggeri sunt prietenii tăi, nu dușmani
- fă-ți conținutul ușor de distribuit, de către cititori, pe rețelele de socializare
Recomand cu mult entuziasm această carte celor pasionați de blogging!
Nu uita – orice regulă poate fi încălcată..în anumite circumstanțe!
Ce părere aveți de aceste idei? Experiența ce vă spune/învață?