Săptămâna care a trecut, am participat la acest workshop ținut de Ciprian Susanu. A fost oferit gratuit, iar locația aleasă a fost Hotel Timișoara, în centrul orașului.
După ce m-am înscris la conferință, am primit tot la câteva zile, mailuri cu subiectele pe care urma să le abordeze. Recunosc că m-a făcut și mai curioasă. Nu am fost niciodată la un workshop pe această temă, și îmi doream să aflu mai multe despre prezența în social media.
Mi-a plăcut organizarea materialul prezentat. Era ușor de urmărit și clar. Secțiunile au fost:
– Planifică
– Creează
– Promovează
– Măsoară
– Optimizează
Am primit chiar și un caiet de notițe care era conceput să te ajute să pleci acasă cu pașii următori pe care îi poți face. După fiecare secțiune prezentată aveam un timp de procesare a ceea ce am aflat, și notare a Top Trei idei pe care le putem implementa.
PLANIFICĂ
Analiza pieței
Informații interesante pe care le-am aflat:
- Doar 8% dintre utilizatori ajung pe pagina a doua din Google.
- 97% dintre români folosesc motorul de căutare Google.
- 60% din utilizatorii la nivel mondial dau click pe linkurile sponsorizate din afișarea Google.
- 50% din trafic în România se întâmplă pe mobile.
Unelte folositoare:
Google Keywork Planner – https://adwords.google.ro/KeywordPlanner
Google trends – https://www.google.com/trends/
Analiza competiției
– la ce anume mă uit pe site-ul unui competitor? (cuvinte-cheie, site responsive, nume produse, unicitatea, ce garantează, prezența în social media – sunt câteva răspunsuri)
Foarte important: analizați dar nu copiați!
Analiza consumatorului
Am aflat despre clienții români că sunt sceptici când vor să cumpere în online. De aceea trebuie să creezi conținutul astfel încât să le câștigi încrederea, iar ei să cumpere.
De asemenea țineți cont de nișa pe care o doriți ca și clienți: între ce ani sunt născuți, ce anume este specific generației lor? Vârsta, sex, cum cumpără?
Unelte pe care le putem folosi în această etapă de analiză:
https://www.consumerbarometer.com
CREEAZĂ
Au fost discuții despre cum alegi platforma online din variantele disponibile (site builders, open source și tailor made), de ce anume să ți cont.
O idee interesantă aici a fost că uneori e suficient să deții doar o pagină de facebook, e suficientă pentru promovare, de exemplu pentru liber profesioniști – fotografi, make-up artist, psihoterapeuți, sau din aria HORECA – cofetărie, restaurant, bar.
De ce? Pentru că vine la pachet cu o comunitate, cu multe mijloace de promovare, totul e ușor de gestionat și e free!
PROMOVEAZĂ
S-a discutat despre cum alegem canalele de promovare și despre etapele prin care trece o persoană până devine client.
Aici aveți o schemă cu aceste etape, ideea o puteți găsi explicată pe multe bloguri și site-uri.
Discuția a stat destul de mult în jurul ideii de a-ți crea o strategie de a atrage clientul, o strategie potrivită pentru ce îți propui să faci. Mai ales știind acum despre aceste etape prin care trece o persoană pe care ți-o dorești ca și client.
MĂSOARĂ rezultatele
URL Tracking
Google Analytics
Facebook Insights
OPTIMIZEAZĂ
Cu rezultatele obținute în urma măsurării, decide strategia de a-ți îmbunătății rezultatele.
Cred că cea mai importantă idee cu care am plecat de la workshop a fost să nu ignor uneltele de măsurare a site-ului, să nu evit să fac research pe ce anume caută utilizatorii pe internet, în ce privește nișa mea, să îmi evaluez site-ul, să trag concluzii, și să caut modalități de optimizare. E incredibil cât de la îndemână avem unelte gratuite pentru a face acest lucru!
Resurse pentru mai multe detalii:
http://workshop-online.cipriansusanu.ro
facebook.com/CiprianSusanu.ro
[…] uita de “pâlnia” utilizatorului, despre care am mai scris, cunoscută în marketing ca procesul sau etapele pe care le parcurge o persoană în a-ți deveni […]